Lasten ja nuorten fyysisen aktiivisuuden suositukset

Fyysisen aktiivisuuden suositukset 7–18-vuotiaille


Lasten ja nuorten liikunnan asiantuntijaryhmä julkaisi Fyysisen aktiivisuuden suosituksen kouluikäisille 7–18-vuotiaille vuonna 2008.


UKK-instituutti on valmistanut yläkouluikäisten nuorten suosituksesta kuvan. 


13–18-vuotiaiden liikuntasuositus  

Kouluikäisten liikuntasuositus

Kuvaa klikkaamalla se avautuu PDF-tiedostona.

UKK-instituutti on suunnitellut yhdessä Nuori Suomi ry:n kanssa nuorten liikuntasuosituksesta 2-puoleisen kortin, jossa suositus on tehty kuvalliseen muotoon (kuva yllä). Kortin toisella puolella on vinkkejä liikunnan aloittamiseen ja lisäämiseen. 

 

Vauhti virkistää -kortti – nuorten liikuntasuositus

Tee suunnitelma liikunnan lisäämiseksi ja seuraa liikkumisen ja ruutuajan määrää

Vauhti virkistää nuorten liikuntasuositus – verkossa täytettävä seurantakortti

Kaksipuoleiseen verkossa täytettävään arviointi- ja seurantakorttiin nuori voi kirjata oman  tämänhetkisen liikkumisensa  ja liikuntatavoitteensa. Vauhti virkistää -kortin toisella puolella on viikon jokaiselle päivälle taulukko liikkumisen ja ruutuajan kirjaamiseksi.

Tämän verkossa täytettävän pdf:n voi myös tulostaa paperilla täytettäväksi.

Tilaa verkkokaupasta

Liikuntasuositus 13–18-vuotiaille, kortti ja juliste

Feet Energy -aineistot liikunnan edistämiseen kouluissa

 

Lisätietoa

Iloa, leikkiä ja yhdessä tekemistä: varhaisvuosie fyysisen aktiivisuuden suositukset. Opetus- ja kulttuuriministeriön jukaisuja 21, 2016

Fyysisen aktiivisuuden suositus kouluikäisille
Fyysisen aktiivisuuden suositus kouluikäisille 7–18-vuotiaille. Helsinki 2008.96 s.(Lasten ja nuorten liikunnan asiantintijaryhmä 2008. Opetusministeriö, Nuori Suomi ry)

 

Terve koululainen -hanke

Terve koululainen -hankkeen verkkosivuilla on runsaasti tietoa liikunnan merkityksestä kouluikäisille. Löydät Vauhti virkistää ja Feet energy -aineistot myös sieltä.

 

Interaktiivinen Feet Energy -juliste

 

 

 
Edellinen muokkaus: 25.05.2018