Videot ja liikuntaohjeet

FEET ENERGY – video nuorten liikuntasuosituksesta

Katso FEET ENERGY YouTubessa

FEET ENERGY -video on tuotettu syksyllä 2012 Tampereen yläkoulujen 8. luokilla Kasit liikkeelle -tutkimushankkeessa. Sitä voidaan käyttää pohjustamaan keskustelua liikkumisesta. Sopii esimerkiksi terveystiedon tunnille.

Lihaskuntoa ja liikehallintaa kehittävät harjoitukset

Valittavissa on kolme rasittavuus- ja taitotasoltaan erilaista harjoitusvideoa: helppo, keskitasoinen tai vaativa harjoitus

Luuliikuntaohjelmat

Kotivoimisteluohjelmat luustokuntoutujalle on tuotettu UKK-instituutin ja Suomen Luustoliiton yhteistyösnä. Tarjolla on kolme eritasoista luuliikuntaohjelma: kevyt, keskitaso ja vaativa

Punttijumppaa ja venytyksiä – kotivoimisteluohjeet

Kuvitetuissa kotivoimisteluohjeissa käydään läpi: hauikset, hartiat, lavat, rintalihakset, ojentajat, kaula, kyynärvarsi, ryhti

Tasapainoa talven liukkaille

Liikuntaohjeet tasapainon ja kehonhallinnan harjoittamiseen talvisen liukkauden varalle

Pidä selkä kunnossa

Opas selkävammojen ja tapaturmien ehkäisyyn on tehty varusmiehille selän terveydestä huolehtimiseen. Oppaassa on ohjeita selän hallintaan arkisissa tilanteissa ja liikuntasarjoja, joiden avulla voi edistää selän terveyttä.

Oppaan vinkit ja liikuntaohjeet pätevät kaikille selän terveydestä huolehtiville, vaikka oppaan esimerkit ovatkin armeijan arjesta.

Opas selkävammojen ja tapaturmien ehkäisyyn

KuntoKolmoselle sauvakävelemään

KuntoKolmonen on kolmen kilometrin pituinen polku Kaupin kansanpuiston kauniissa maisemissa. Voit tulostaa itsellesi Tampereen kaupungin julkaiseman KuntoKolmosen kartan, samalla saat vinkkejä sauvakävelyyn.

KuntoKolmonen, kartta ja sauvakävelyvinkit

Terveyskunnon testauksen videot

Terveyskunnon testaus -oppikirjassa esiteltyjen testien oikeanlaisen suorittamistekniikan voi tarkistaa testivideoista

 

 
Edellinen muokkaus: 18.11.2016