Kaula

Pään nyökkäys; kaulan etupuolen lihasten harjoitus
(selinmakuulla, polvet koukussa)

  • Vedä leuka sisään, "tee kaksoisleuat".
  • Nosta pää irti lattiasta siten, että kaularanka koukistuu (alaselkä pysyy kiinni lattiassa).
  • Paina ristiselkä alustaan vatsalihaksilla.

Pään_nyökkäys

 
Jotta vältät kipeytymistä ja niskan jäykistymistä entisestään, toista liike rauhallisesti vain muutaman kerran harjoitustesi alussa: pää painaa ja niska on kovilla.
Tässä liikkeessä huomaat nopeasti, missä kunnossa niskalihaksesi ovat ja miten paljon jaksat kannatella päätäsi. Huomaat myös, miten harjoitus kerta kerralta vahvistaa kaulalihaksia ja jaksat nostaa päätä yhä useammin.

Kaulan etupuolen lihasten venytys
(istuen)

  • Kallista päätä oikealle ja taakse, ikään kuin vetäisit itseäsi niskavilloista, kierrä leukaa vasemmalle vähän yläviistoon.
  • Venytä vasenta kättä samanaikaisesti alas.
  • Tee venytys molemmin puolin, 30 sekuntia kerrallaan.

 Kaulavenytys

 
 
Edellinen muokkaus: 25.11.2014