Kyynärvarsi

Sormien nyrkistys ja ojennusliike (seisten ja istuen, kädet eteen, kyynärpäät hieman koukussa)

  • Purista sormet nyrkkiin ja ojenna sormet suoriksi.
  • Toista 15–20 kertaa.

Kyynärvarsiliike2

Kyynärvarsiliike

 

Kyynärvarren koukistajien venytyksiä

Liikkeistä voi saada apua ja ehkäisyä hiirenkäytön aiheuttamiin vaivoihin.

Kyynärvarren_venytys

Venytys 1

  • Venytettävä käsivarsi suorana, sormet taaksepäin, venytä toisen käden avulla kämmentä ja sormia lähemmäksi rannetta. Venytä varovasti, ei liian rajusti, 30 sekuntia. Tunnet venytyksen sormien, kämmenen, ranteen ja kyynärvarren lihaksissa.
 

 Kyynärvarren_venytys

Venytys 2

  • Venytettävä käsivarsi suorana, peukalo keskelle kämmentä, sormet nyrkkiin. Kierrä kättä sivulle ja vedä kämmentä kohti rannetta, toisen käden avulla, 30 sekuntia. Tunnet venytyksen kyynärvarressa, "hiirilihaksissa".
 
 
Edellinen muokkaus: 25.11.2014