Lavat

Sahausliike

Sahausliike

Sahausliike2

  • Vedä punttikäden hartia taakse, käsivarsi koukkuun ja kyynärpää kattoa kohti, vedä paino kyljen tasolle.
  • Ojenna sen jälkeen punttikäden käsivarsi suoraksi.
  • "Sahaa" 10 kertaa. Tee liike molemmin puolin.
 
  • Pidä huoli, että vain hartia ja punttikäsi liikkuvat, mutta muuten pysyt paikallasi.
  • Vot tehdä liikkeen toispolviseisonnassa tuolilla (kuvat), toispolviseisonnassa sängyn laidalla, seisoma-asennossa pöydän laidasta kädellä tukea ottaen tai konttausasennossa lattialla.
  • Tuolilla tai sängyn laidalla joudut jännittämään vähän enemmän koko vartaloasi, että pysyt tasapainossa. Kun opit pitämään vartalon siinäkin vakaana, saat lisää lihasharjoitusta.

Lavan seudun lihasten venytys (seisten)

  • Ota halausote, sormenpäät lapaluiden lähelle
  • Pyöristä yläselkä ja taivuta päätä alas, leukaa rintaan
  • Koeta pitää hartiat alhaalla

Lapavenytys

 

 

 
Edellinen muokkaus: 25.11.2014